E Fatura Entegrasyon Firması

E fatura hayatımıza girdiğinden beri Gelir İdaresi, entegrasyon, kontör, GIB kodları gibi bir çok kavram hayatımıza girdi. Kavramların hepsi birbirinden önemli ve kullanım yeri ve alanı farklıdır. Kelimelerin içlerinde en çok önem verilmesi gereken nokta entegrasyon konusudur. Haydi gelin entegrasyon kelimesi neden bu kadar önemli ve önem verilmesi gerekiyor başlıklar halinde incelemeye başlayalım.


 

Entegrasyon Nedir ?

Entegrasyon kelimesini muhasebedeki anlamı ile anlatmak gerekirse, bir veya birden fazla sistemi birbiriyle konuşması ve haberleşmesi olarak anlatılabilir. Peki bu haberleşme neyin üzerinden ve nereye yapılacak. Bu haberleşme sizin kullanmış olduğunuz muhasebe programı ile kullanmak istediğiniz entegratör firmaya doğru yapılması gerekiyor.

 

E Fatura Entegrasyonu Nedir ?

 

Entegrasyon kelimesini kısaca anladıktan sonra şimdi bu entegrasyonun e fatura ile alakalı olan bölümüne bakabiliriz. Günümüz muhasebe programlarının çoğu halen e fatura süreçlerine ayak uyduramaz. Bu süreçlere hakim olamadıkları için olanlar yüksek bütçe ister duruma geldi ve ortada karışıklık çıkmaya başladı. Birde bunun üzerinde muhasebe programları sadece kendi entegre oldukları entegratörler ile çalışma zorunluluğu dayatması ile kopma noktasına geldi. Hal böyle olunca e fatura entegrasyon firmaları ortaya çıktı ve mükellefin tarafını tutarak piyasayı bir nebzede olsa rahatlattı.


 

E Fatura Entegrasyon Firmasının İşlevleri

E fatura entegrasyon firmalarının belli başlı görev ve yükümlülükleri bulunmaktadır. Bunlar resmi bir yükümlülük olmamakla beraber şu şekilde nitelendirebiliriz;

  • Muhasebe programında oluşan kaydın e fatura belgesine dönüştürülmesi
  • Dönüştürülen belgenin hata kontrolünü yapması
  • Daha sonra entegratöre iletmesi
  • Ve bu iletişim sonucunda belgenin durumunu takip ederek
  • Resmi belge numarasını muhasebe programında ilgili alana yazmasıdır.

genel olarak tarif etmek gerekirse e fatura entegrasyon firmasının yükümlülükleri bu şekilde sıralanabilir. 


 

E Fatura Entegrasyon Firmasını seçerken dikkat edilmesi gerekenler

  • Sizin muhasebe programınız ile uyumlu mu?
  • Canlı destek veriyor mu ?
  • Ulaşılabilir durumda mı ?
  • Bulut tabanlı yani her yerden erişilebilir durumda mı ?
  • Birden fazla entegratör ile sorunsuz çalışıyor mu ?

gibi soruları sorar kendi entegrasyon firmalarınıı seçebilirsiniz. Buradaki artıları eksileri swot analizi yaparak analiz etmeniz sizin daha çok faydanıza olacaktır.